Filtr pevných částic, nešvar dieselových motorů.

filtr

filtrTaké máte auto, které jezdí na naftu? Dieslové motory mají své nesporné výhody, ale i některá omezení. Mezi ně patří horší startování v extrémních mrazech. Také déle trvá než se auto zahřeje na optimální provozní teplotu. Jedním s pravidelných úkonů, mezi něž patří třeba pravidelná výměna oleje nebo doplňování klimatizace, je i výměna filtru pevných částic označovaného výrobci DPF nebo FAP, která není zrovna nejlevnější. Filtr na rozdíl od katalyzátoru zachycuje pevné, ne plynné zplodiny, nemá proto tak zásadní vliv na emisní složení výfukových zplodin. Službou pro majitele dieslů je odstranění filtru pevných částic a přizpůsobení SW v řídící jednotce motoru. I po demontáži filtru pevných částic splňuje vůz přísné emisní limity.

Především u aut staršího data výroby a při pomalé jízdě v husté dopravě se filtr snadno a poměrně rychle ucpe, což vede k snížení výkonu motoru a vyšším nákladům na pohonné hmoty. Demontáž filtru tyto problémy řeší, problém je vyřešen za jeden den a na trvalo. Na odstranění filtru pevných částic se vztahuje záruka. Seřízením řídící jednotky navíc pocítíte zvýšení výkonu vašeho vozu.

To že je filtr pevných částic ucpaný sazemi z výfukových plynů poznáte snadno ještě před tím než elektronika signalizuje, že filtr pevných částic potřebuje regeneraci. Auto je najednou líné, především při nižších otáčkách se mu do akcelerace nechce. Při regeneraci filtru dochází k spálení usazených sazích ve výfukovém potrubí při vysokých teplotách 500-800 °C. Při této proceduře je do motoru vstřikováno větší množství paliva. Po určitém počtu regenerací je ale tak jako tak nutné filtr vyměnit, což představuje další finanční výdaj, nehledě na vyšší spotřebu paliva. Při stále rostoucích cenách nafty, se snahám o minimalizaci spotřeby a maximalizaci výkonu motoru není co divit.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*