Rukama se živí jen 13 % Čechů

kutil metr

Česká republika je zemí, kde měla řemeslnická práce vždy hluboké kořeny. V současné době však manuálně zručných řemeslníků značně ubývá. Výzkum NMS Market Research pro společnost Hornbach uvádí, že je mezi Čechy 36 % vyučených řemeslníků, kteří se svému oboru nevěnují. Každým rokem navíc ubývá počet zájemců o studium řemesel, což povede k situaci, že sehnat například pokrývače bude stále obtížnější. Zvyšujícího se nedostatku řemeslníků si začíná všímat i široká veřejnost, která jejich počet považuje z 87 % za kritický.

kutil metr

„Za kutila by se označila více jak polovina Čechů, avšak těch, kteří se vykonáváním řemesla živí je velký nedostatek. Ve věkové skupině 25 – 64 let se pohybuje pouhých 13 % aktivních pracovníků,“ vysvětluje David Kolář, marketingový ředitel projektového marketu Hornbach.

Domácí kutilové

Vyučených řemeslníků, kteří se svému povolání věnují, není mnoho, zato v domácnostech jsou kutilové aktivní. Za kutila se považuje většina lidí (56 %) ve věku 25-34 let a celkem 22 % domácností uvádí, že má pilného pracovníka doma. Do náročnějších oprav se pouští jen pětina Čechů, ale smontovat a sestavit větší věci zvládne až 36 % domácností. Menších oprav, jako je například vrtání, se ujme 22 % rodin.

Zlaté české ručičky

„Výzkum jasně ukazuje, že čeští pracovníci, kteří se svému řemeslu věnují, odvádí kvalitní práci. Každá druhá domácnost je s odvedenou prací převážně spokojena, naopak špatnou zkušenost s každým úkonem neuvádí ani jeden respondent,“ říká Kolář. Ceny, na které se řemeslníci oceňují, považuje 43 % lidí za odpovídající. Až 8 % považuje ceny za nízké, s čímž souhlasí i 28 % aktivních řemeslníků. Lidé, kteří nemají s placenými kutily dobrou zkušenost, považují ceny za vysoké.

Kvalitně odvedená práce je důležitým výsledkem každého kutila. Řemeslo se snaží dlouhodobě podporovat i společnost Hornbach, která letos pořádá v pořadí již sedmou výzvu Mistr Kutil 2017, ve které se setkávají nejzajímavější české projekty. Na čem aktuálně kutilové pracují, můžete sledovat na stránkách www.mistrkutil.cz, kde od 12. 6. účastníci představují své projekty včetně postupu práce. Pět návrhů, které se probojovaly do finále, bude soutěžit o peněžní poukázky v celkové hodnotě 200 000 Kč na nákup projektových marketů Hornbach.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*