Čas na sněhové řetězy

Pewag Servo

I když zima nám zatím ukazuje svou vlídnější tvář, těžko předpokládat, že teploty nad bodem mrazu se udrží až do března, kdy končí povinnost zimního vybavení na některých silnicích ve výše položených úsecích.

Pokud vyrážíte na hory, jsou nesjeté zimní pneumatiky nutností a sněhové řetězy příjemným bonusem, který vás může dostat z vážných problémů. Pokud hustě sněží a k tomu fouká vítr, není v silách silničářů udržet všechny silnice v dokonale sjízdném stavu. A když už vzorek na zimních pneumatikách nestačí, je čas nazout sněhové řetězy.

Pokud chcete být připraveni na nečekané rozmary počasí nebo chcete používat neupravené a neposypané cesty, je lepší vozit sněhové řetězy v autě. Není příjemné nechat se uvěznit ve sněhové vánici. K tomu aby vám sněhové řetězy k něčemu byly, je více než dobré zkusit si několikrát nazout sněhové řetězy na nečisto, v klidu.

Sehnat sněhové řetězy není problém, na trhu je k dispozici několik typů a mnoho modelů sněhových řetězů. Jaké tedy zvolit?

I v případě sněhových řetězů jde vývoj neustále kupředu. Klíčovými faktory při výběru jsou funkčnost a snadná manipulace.  Poměrně snadno se manipuluje s ocelovými řetězy s automatickým dopínáním.

Kupovat no name výrobky za podezřele nízkou cenu se může krutě nevyplatit. To platí v případě sněhových řetězů i v případě zimních pneumatik. V každém případě by se u nás měly prodávat jen výrobky s potřebnou homolomogací pro ČR.

S letními pneumatikami se během zimních měsíců nedoporučuje jezdit ani ve městě, natož pak vyrazit si s nimi na hory. Je jedno, že právě není sníh a teploty jsou pro toto roční období spíše nadprůměrné, pokud rtuť teploměru klesá pod sedm stupňů Celsia, jsou jízdní vlastnosti vozu s letními pneumatikami o poznání horší, než u vozu obutého na zimní pneumatiky.

Proč ocel?

Pewag ServoNejčastějším typem sněhových řetězů jsou ty ocelové. Bohužel neexistují univerzálně použitelné 100 procentně funkční řetězy. Sněhové řetězy se liší průměrem článku i odolností. Vybírat musíme samozřejmě podle rozměru pneumatik, značky a modelu vozidla. Vybírat byste měli podle terénu, kde plánujete jezdit i zatížení auta. Robustnější řetězy logicky s většími články využijete na drsných polních a lesních cestách. Pokud jezdíte na hory jenom si zalyžovat nebo na horskou chatu, kam vedou dobré cesty se zpevněným povrchem, měli by vám stačit sněhové řetězy s průměrem článku zhruba 3,0 mm. V manuálu vozidla lze najít informaci, zda je možné konkrétní rozměr pneumatiky osadit sněhovým řetězem. Problém se sněhovými řetězy by mohl nastat u sporťáků,  kde je poměrně málo místa mezi pneumatikou a podběhem.

Textilní alternativa

Další možností, která ale není stoprocentní alternativou k ocelovým řetězům, jsou textilní pásy. Obdobně jako ocelové sněhové řetězy, pomáhají i řetězy textilní zlepšit jízdní vlastnosti pneumatik na ledu či uježděném sněhu. Na čerstvém prašanu je ale použitá textilních sněhových řetězů kontraproduktivní. Jejich další nevýhodou je mnohem nižší životnost, než mají řetězy z oceli.

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*